ISDN stopt: VoIP is het alternatief

Vanaf 1 september 2019 stopt KPN met de ondersteuning van ISDN. Voor die tijd moet uw bedrijf overgestapt zijn op een alternatief. Deze datum komt snel dichterbij en van onze Lexxyn Groep partner Helder Telecom & ICT begrepen wij dat op dit moment 35% van de kantoren die werkt met ISDN nog niet is overgestapt. Mocht u ook nog werken met ISDN, leest u dan snel verder over hét alternatief voor ISDN: VoIP.

Waarom VoIP?
ISDN is een verouderde techniek die steeds minder gebruikt wordt. Omdat ISDN qua functionaliteiten niet meer verder kan worden ontwikkeld, is het geen toekomstbestendige oplossing.
De afgelopen vijf jaar is het gebruik van VoIP-telefonie als bewezen alternatief voor ISDN enorm toegenomen. VoIP telefonie staat voor Voice over IP: bellen via het internet. Heel simpel eigenlijk: u heeft al een internetverbinding en deze gebruikt u met VoIP ook voor uw telefonie.

Helder Managed Xelion 
Met de VoIP oplossing Helder Managed Xelion kunt u onafhankelijk van plaats, apparaat en tijd via internet werken en bellen. Dit kan via een smartphone, tablet, bureautelefoon of uw pc. U zit dus niet meer vast aan de locatie waar uw ISDN-centrale stond maar u kunt uw  ‘vaste’ telefoonnummer overal gebruiken. Op kantoor, thuis, of op uw vakantieadres in Spanje. Het enige wat u nodig heeft is een werkende internetverbinding.

Voordelen
Helder Managed Xelion beschikt over keuzemenu’s, doorschakelingen, gespreksopnamen en andere handige functionaliteiten zoals online management dashboards. Ook kunt u als u dit wilt gesprekken laten opnemen. Uiteraard bepaalt u zelf welke functionaliteiten u wel en niet gebruikt. Het gebruik van VoIP is in de meeste gevallen ook nog eens een stuk voordeliger dan de oude ISDN oplossingen.
Daarnaast beschikt de Xelion VoIP oplossing over een unieke integratie met NEXTassyst door middel van NEXTcall. Daarmee beschikt u niet alleen over een toekomstbestendige telefoonoplossing maar bespaart u door de koppeling met NEXTassyst ook nog eens tijd en geld.

NEXTcall
Met NEXTcall wordt de telefoonoplossing Helder Managed Xelion verbonden met NEXTassyst. Hierdoor is het mogelijk dat medewerkers een telefoongesprek direct kunnen starten vanuit NEXTassyst. Daarnaast kunt u – mits het telefoonnummer bekend is - direct zien wie er belt en met één druk op de knop de relatiekaart van deze cliënt openen.
Als klap op de vuurpijl worden alle gesprekken geregistreerd. Deze kunt u, eventueel voorzien van een notitie, direct koppelen aan het dossier. Het tijdschrijven en noteren van telefonische overleggen wordt daarmee een eitje!

Vervangen ISDN-centrale
Het overstappen van uw oude ISDN-centrale naar deze VoIP oplossing is eenvoudig en kan door Helder Telecom & ICT geruisloos voor u in orde worden gemaakt. Omdat 1 september snel dichterbij komt is het goed om dit zo snel mogelijk te regelen. Als u voor 1 mei overstapt naar de Xelion VoIP oplossing van Helder Telecom & ICT dan kunt u kosteloos het eerste jaar gebruik maken van Helder Contact Connect. Alles over deze service leest u hier ook nog eens online rustig na.

Meer weten? 
Wilt u gebruik maken van NEXTcall of wilt u meer informatie over hoe u gemakkelijk overstapt van uw oude ISDN-centrale naar de VoIP oplossing Helder Managed Xelion, neem dan contact op met Dimmen Wesdijk (06 3359 3333) of dimmen@heldertelecom.nl) of Martin (06 1472 6397 of martin@devoon.nl).